Tuesday, March 1

CINTA UNTUK BINTANG (POST PERTAMA)

 

Tepukan gemuruh bergema apabila Amir selesai menyanyikan lagu. Ramai orang berpusu-pusu ke arahnya semasa dia turun dari pentas. Mereka berebut-rebut mengambil gambar, autograf dan ada juga yang sekadar me’meriah’kan suasana. Melihat keadaan semakin tidak terkawal empat orang pengawal peribadi Amir yang besar dan sasa maju lalu mengiringi Amir. Erwin, pengurus Amir mendekati Amir sebaik sahaja pengawal peribadi melakukan tugas mereka.

“Hari ni dah habis. Pagi esok kau ada job kat Pulau Sentosa, lepas tu terus pergi ke Orchid Road. Jadi kau boleh balik awal sikit,” kata Erwin.

“Okey. Tapi aku pelik sikitlah Erwin,” Amir mengusulkan keanehan.

“Kenapa pulak?” Tanya Erwin.

“Aku rasa makin lama job untuk aku makin kuranglah,” kata Amir.

“Salah kau jugak. Siapa suruh kau demand sangat. Tak nak nyanyi lagu orang lain. Nak nyanyi lagu sendiri je. Tapi jangan kau risaukan sangat pasal tu. Aku kan ada. Aku akan carikan banyak job untuk kau nanti. Percayalah,” pujuk Erwin. Amir terus masuk ke dalam kereta dan berlalu dari situ. Meninggalkan Erwin yang tersenyum simpul ke arah kereta Amir. Setelah kereta itu menjauh, senyuman tadi terus mati. Digantikan dengan mimik wajah jengkel dan meluat.

Amir memberhentikan kereta di Hilton Hotel. Setelah mendaftar masuk, dia terus ke biliknya. Dia membuka peti ais dan meminum sebotol coke. Dia merasakan keletihan yang luar biasa. Amir terus terlelap sebaik sahaja badannya menyentuh tilam. Botol coke yang dipegang dibiarkan terbuka di atas meja.

No comments: