Sunday, March 13

CINTA UNTUK BINTANG (POST KESEBELAS PART KEDUA)

Cawan bersambut. Ila terus duduk di sebelah Puan Anita. Ikram duduk bertentangan dengan mereka, membiarkan meja kopi menjadi pemisah.

“Saya tak percaya dengan apa yang Encik Ikram cakap. Saya dah anggap Erwin macam anak saya sendiri,” kata Puan Anita.

“Sebab itu saya bawa bukti sekali,” Ikram menunjukkan beberapa helaian kertas yang bertulis pelbagai jenis nombor. Puan Anita semakin tercengang.

“Habis tu, siapa yang telefon beritahu pasal show?” tanya Ila.

“Itu kerja saya. Saya sengaja telefon Puan Suhaila sebab puan satu-satunya orang yang tak pernah jumpa Erwin lagi,”

“Jadi, kenapa Encik Ikram telefon Amir pasal show dia kat Kuala Lumpur? Kenapa tak telefon saya saja?”

“Telefon Amir? Saya tak pernah telefon Amir. Ini mesti perangkap,” kata-kata Ikram menggusarkan Ila dan Puan Anita.

“Macam mana ni?” tanya Puan Anita.

“Puan, kita mesti buat Erwin percaya yang perangkapya dah mengena. Saya ada rancangan…” kata Ikram penuh keyakinan.

No comments: