Sunday, March 6

CINTA UNTUK BINTANG (POST KELIMA)

“Terima kasih sebab tolong aku. Akhirnya, dapat juga aku lepaskan diri dari budak hingusan tu. Kaulah kawan aku yang paling baik, Johny,” kata Erwin. Gelas mereka diangkat dan dilagakan. Restoran mewah Itali yang menjadi pilihan mereka membuatkan sesiapa sahaja yang menjamu selera di situ merasakan diri mereka mewah dan berduit.

“Ha! Ha! Takde apa-apa sangat. Kebetulan budak tu aku nak jadikan pelacur kat sini. Alang-alang kau dah mintak, aku tolong jelah. Apapun 25%,” kata Johny. Mereka ketawa lagi.

“Lepas aku lingkupkan budak tu, aku ingat nak angkat kakilah. Pergi seberang Tambak Johor. Ramai artis yang aku boleh buat duit kat sana,” kata Erwin.

“Nanti bila sampai sana kau jangan lupakan aku pula. Kalau ada masalah, call aku, okey?” kata Johny. Semakin galak mereka ketawa.

‘Padan muka engkau, Amir. Lepas ni bila kau dah takde job, jangan harap kau nak tunjuk muka kau kat orang lagi,’ kata hati Erwin, penuh kebencian. Tanpa mereka sedari, gerak-geri mereka berdua diperhatikan jejaka berbaju hitam. Rambutnya yang agak terpacak membuat dia kelihatan lebih kebudak-budakan daripada usia sebenar. Mejanya terdapat beberapa cawan kosong dan matanya hanya menatap Erwin yang masih ketawa.

No comments: