Tuesday, July 12

ORANG MACAM JIA

Aku sedang tatap Mak Jemah tengah berlatih menari untuk jadi cikgu di AF dalam saluran banyak kaler apabila Jia datang nak pinjam buku ‘Orang Macam Kita’. Alamak! Aku lupa bagitahu Jia yang aku dah bagi buku tu pada orang lain.

Jia pun tanya bila orang tu nak bagi balik buku tu pada aku. Aku jawab aku bukan bagi pinjam, aku bagi terus. Jia tak percaya. Aku pun. Aku tak pernah bagi buku aku pada sapa-sapa. Lebih-lebih lagi kalau buku yang aku beli dari frinjan sebab aku tahu buku dari tempat-tempat underground adalah limited edition (tapi buku tu kat pesta buku berlambak).

Jia sangat kecewa. Aku tahu dah lama giler Jia nak baca buku tu. Ada story dalam buku tu yang berkaitan dengan Jia (Jia paraphrase balik ayat aku sebulan yang lalu untuk buat aku rasa lagi serba salah, agaknya).

Jia terus tanya soalan teka-teki pada aku, dalam banyak-banyak buku aku yang menggunung sesaknya dalam almari baju aku, kenapa dengan baik hatinya aku bagi ‘Orang Macam Kita’. Aku jawab senang jer. Aku tutup mata lepas tu aku ambil satu buku. Lepas tu aku balut bawak pergi birthday parti.

Dengan muka yang obviously-lah, K.E.C.E.W.A, Jia melangkah keluar dari rumah aku sambil membawa buku ‘Kuala Lumpur Aku OK’ (juga dari frinjan) bersamanya. Sebelum Jia balik, Jia tanya aku bagi buku tu kat sapa. Boleh Jia pergi jumpa dia terus. Dengan ketawa mengembek aku mengangkat jari telunjukku pada saluran penuh berkaler tadi, betul-betul pada Afdal The Gigirl yang sedang bertarung secara ‘lemah-gemalai’ dengan Mak Jemah gara-gara berebut Mail Lambung.

GOWWWIN’ UP!!!

No comments: