Sunday, March 25

Bila Jumpa Tukang Tilik

Seorang lelaki menemui seorang penilik nasib Bangladesh.

"Ya encik ada apa saya boleh tolong sama encik?" tanya penilik nasib itu.

"Isteri saya cakap kalau saya mahu kahwin lagi satu saya kena tunggu dia mati dulu. Saya mahu tahu bila dia mahu mati". Kata lelaki itu.

"Oh... Boleh encik, boleh," penilik nasib itu menilik dengan penuh penghayatan. Tiba-tiba,

"Encik boleh kahwin lagi satu encik," kata penilik nasib. Lelaki tersebut gembira.

"Tetapi encik mesti mahu tunggu lagi 15 tahun untuk isteri encik mati," sambung penilik nasib itu lagi. Lelaki tersebut terkejut dan mencongak menghitung.

"Tak boleh buat dia mati lagi cepat ke?" Tanya lelaki tersebut.

"Aiyoyo, saya cuma tukang tilik, bukan tukang bunuh orang," kata tukang tilik ketakutan.

"Tak apalah. Saya tak jadi kahwin lagi satulah kalau macam tu,"
kata lelaki tersebut sebelum meninggalkan tukang tilik. Setelah lelaki tersebut berlalu dengan kecewa, tukang tilik menelefon seseorang.

"Puan, hal puan dengan suami puan sudah settle. Dia tak mahu kahwin lain. Duit jangan lupa masuk akaun ya?"
Posted via BlogPost

2 comments: